Бағаны ай сайын 2 теңгеге немесе тоқсанына 10 теңгеге көтеру керек пе, деген мәселе шешілген жоқ.
Желтоқсан айында Үкімет бензин мен дизель бағасын нарықтандыруды бастауы мүмкін. Отынның көтерме және бөлшек бағасын реттеуден бас тарту туралы саяси шешім қабылданғаны туралы ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігінің төрағасы Марат Омаров қазан айының ортасында хабарлады, деп жазады Skifnews.kz ақпарат порталы.
Астанадағы салалық форумда сөйлеген сөзінде ол: «Шекті бағаларды алып тастау туралы шешім қабылданды, бірақ мәселені ірі ойыншылармен пысықтауды ескере отырып. Бұрын «Petrosun» ЖШС нарықтың шамамен 50% -. бақылайтын, бірақ ол «ҚазМұнайГаз»құрылымының активтеріне қайтарылған. ЖЖМ нарығын қазір мемлекет 80% бақылайды. Маңызды кезең-жанармайдың шекті бағасын реттеу».
Argus агенттігінің қазақстандық министрлер кабинетіндегі дереккөзі монополияға қарсы ведомство басшысының мәлімдемесін растап: «Қазан айында ЖЖМ көтерме және бөлшек бағаларын реттеуді Үкімет пен Президент келіскен. Жетекшілік ететін министрліктер мен мемлекеттік агенттіктер бағаны кезең-кезеңімен көтеру алгоритмін әзірлеумен айналысады».
Ratel.kz жазуынша, Алгоритм бойынша жұмыс ұзаққа созылды, сондықтан ағымдағы жылдың қараша айына жоспарланған баға желтоқсанға ауыстырылуы мүмкін, дейді агенттік көзі. Бірақ желтоқсан-Қазақстан үшін ерекше ай, және билік Тәуелсіздік күні мен жаңа жылдық мерекелер алдында жанармай бағасын көтеруді шешуі екіталай, бұл халық арасында қандай реакция тудыратынын біле тұра. Сондықтан келесі жылдың қаңтар-ақпан айлары нақты мерзімге ұқсайды.
Бензин бағасының өсуі бақыланатын болады-2022 жылдың алғашқы күндерінде сұйытылған газ бағасының бір сәтте көтерілуінің салдары бұл Қаңтардың қанды оқиғаларының қоздырғышы болды. Бұл жолы, дереккөздердің айтуынша, Үкімет бағаның біркелкі көтерілу кестесін жасайды және ұсақ көтерме және бөлшек саудагерлердің негізсіз пайдасын алғысы келетіндерді қатаң жазалау арқылы бұл процесті үнемі қадағалап отырады.
Көтерме саудагерлермен әңгіме қысқа-олар Энергетика министрлігі ай сайын бекітетін мұнай өнімдері мен мұнайды ішкі нарыққа және экспортқа жеткізу жоспарлары арқылы тәртіпке келтірілетін болады. Шағын көтерме және бөлшек саудада қолмен басқарудың басқа тұтқалары қолданылады.
Бензин мен дизель бағасы қаншаға өседі? «Көтерме және бөлшек сауда бағаларын қалыптастыру кезінде индикатор ретінде Қазақстан-Ресей шекарасына дейін ресейлік өнімдерді жеткізу кезінде баға белгілеуді және көрші мемлекеттерде бөлшек сауда бағаларын пайдалану ұсынылады», – деп жазады Argus. Бірақ бұл бастапқы кезеңде. Баға реформасының нысаналы индикаторы – «болашақта Қазақстаннан мұнай өнімдерін экспорттау кезінде есептік бағаларды пайдалануға болады». Яғни, экспорттық және ішкі бағалар болашақта теңестірілуі керек.
Қазір үкіметте бағаны неғұрлым ауыртпалықсыз көтеру туралы пікірталастар жүріп жатыр:»литріне 2 теңгеге бөлшек сауда бағасын ай сайын ұлғайту туралы ұсыныстар бар, сондай-ақ тоқсан сайын 10-12 теңгеге бағаны көтеру мүмкіндігі бар».
2027 жылға қарай бензин мен дизель отынының бағасы ресейлік бағамен теңестірілетіні белгілі. Өйткені, дәл осы кезде Еуразиялық экономикалық одақтың мұнай және мұнай өнімдерінің бірыңғай нарығын бірнеше рет кейінге қалдырып іске қосу керек. Еуразиялық экономикалық комиссияның мәліметінше, 2023 жылдың аяғында Қазақстанда бір литр бензин орташа есеппен 0,44 доллар, Ресейде – 0,60 доллар, яғни бір жарым есе қымбат болды.
2025 жылғы 1 қаңтардан бастап көршілерде тапшы бюджетті толықтыру үшін акциздің ұлғаюына байланысты отынның қымбаттауы күтілуде. АИ-95 бензиніне Акциздер Ресейде 14% – ға, дизель отынына-16% – ға өседі. Осылайша, 1 қаңтардан бастап бензин литріне 1,8 рубльге, дизель 1,7 рубльге қымбаттайды. Бұл сандарды теңге бағамы бойынша қайта есептеңіз – және қазақстандық бензиннің келесі жылы қандай баға параметрлеріне ұмтылатыны азды-көпті түсінікті болады.