Мемлекет баға реттеуінен бас тарту арқылы нарық заңдылығын орнатуға қадам жасады.
Қазақстанда бензин бағасы қыркүйек айының ортасында литріне 235 теңгеден асып, халық арасында үлкен талқылау туғызды. Бұған дейін жанармай бағасы ұзақ уақыт бойы мемлекет тарапынан реттеліп келген еді. Енді Үкімет бағаға араласпайтынын мәлімдеді. Бұл шешімнің астарында не жатыр? Экономикалық және әлеуметтік тұрғыдан нені білдіреді?
Мемлекеттің уәжі
Энергетика министрлігінің мәліметінше, жанармай бағасын қолмен ұстап тұрудың бірнеше салдары болды:
Экономикалық салдар
Халықтың алаңдаушылығы
Кәдімгі азамат үшін бензиннің 235 теңгеден асуы – жалақы мен күнделікті шығынға едәуір соққы. Әсіресе ауылдық жерлерде көлік – негізгі құрал. Сондықтан халық арасында наразылықтың күшеюі заңды. Кейбір сарапшылар мемлекет әлеуметтік әлсіз топтарға арнайы жолақы субсидиялары немесе көлік салығын төмендету сияқты жеңілдіктер қарастыруы тиіс деп есептейді.
Аймақтық фактор
Қазақстан көршілес елдермен салыстырғанда жанармай бағасы бойынша әлі де арзан елдердің қатарында. Ресейде литрі орта есеппен 270–300 теңге болса, Еуропада бұл көрсеткіш 600–700 теңгеге жетеді. Сондықтан қазақстандық нарық бағаның шынайы деңгейіне жақындап келеді деуге болады.
Мемлекет баға реттеуінен бас тарту арқылы нарық заңдылығын орнатуға қадам жасады. Қысқа мерзімде бұл халық үшін ауыр болса да, ұзақ мерзімде жанармай тапшылығын жойып, инвестиция тартуға, саланың тиімділігін арттыруға жол ашады. Дегенмен, әлеуметтік теңсіздікті азайту үшін Үкімет қосымша қолдау тетіктерін енгізбесе, қарапайым тұтынушылар үшін бұл шешім әділетсіз көрінуі мүмкін.